Forum Digital: бізнес в Україні готовий до цифрового прориву

  • 11/02/2019

Процес цифрових змін в Україні набирає обертів. Під час проведення Forum Digital: цифрові інструменти для бізнесу експерти визначили основні тенденції діджиталізації вітчизняних компаній.

У рейтингу цифрової конкурентоздатності країн у 2018 році Україна піднялася на два пункти порівняно з 2017-м. Тепер наша країна посідає 58-му позицію з-поміж 63 держав, які пройшли індексацію, хоча ще рік тому була на 60-му місці.

Діджиталізація бізнесу в Україні пришвидшується. Компанії починають масово впроваджувати цифрові інструменти. Ці сервіси стають ключовим пунктом, який відрізняє успішні бізнеси, що розвиваються, від тих, які втрачають довіру клієнтів і присутність на ринку. Про це і йшлося на Forum Digital: цифрові інструменти для бізнесу, який відбувся 6 лютого в Києві. Спікери Форуму виокремили основні напрями цифрових змін бізнесу в Україні.

 

Розвиток хмарних сервісів

Проривом у цифрових технологіях стане те, що дорогі “монолітні” IT-рішення буде замінено на хмарні сервіси й системи, які взаємодіють між собою. У міру свого зростання компанії підключатимуться до більшої кількості таких інструментів і розширюватимуть цей набір – для спрощення й пришвидшення бізнес-процесів.

“Цифровізація неминуча. Це як друкарство свого часу. Поширення науково-технічного прогресу можна сповільнити, але не можна спинити. На ринку з’являтиметься дедалі більше простих і дешевих хмарних рішень. Хороший приклад – EDI (від англ. Electronic data interchange – електронний обмін даними) – сервіс для роботи торговельних мереж із постачальниками. Зараз це дорогий інструмент, і його використовують здебільшого лише великі мережі й постачальники. Але ми із сервісом “Вчасно” запропонували ринку нове доступне та зручне рішення, яке дає змогу діджиталізуватися й розвиватися всім у сфері рітейлу”, – розповідає Микола Палієнко, співзасновник і генеральний директор групи компаній EVO.

 

Екосистема замість окремих рішень

Ще один світовий тренд, який уже приходить в Україну, – побудова екосистеми для клієнта: коли всі потрібні користувачеві сервіси є на одній платформі й об’єднані легким уніфікованим входом. Це дає змогу зручно й швидко вирішувати різноманітні завдання й оперативно реагувати на зміни.

“Уважаю, що ніхто ніколи не перейде на 100 % в онлайн, як і не буде 100 % офлайну: клієнтам треба і те, й інше вже зараз. Хтось хоче телефонувати в кол-центр і обговорювати деталі, комусь важливо замовити в один клік й одержати товар швидко без зайвих розмов. Важливо постійно розвиватися, щоб не відставати від свого клієнта, ураховувати й угадувати його потреби. Тому ми будуємо екосистему технологічних рішень навколо покупців і підприємців на стику офлайну й онлайну, щоб поліпшувати клієнтський досвід і нарощувати ринок”, – говорить Владислав Чечоткін, засновник інтернет-магазину Rozetka.ua.

 

Цифровізація внутрішніх бізнес-процесів

Упровадження цифрових інструментів у процес реалізації товарів і послуг неможливо відокремити від діджиталізації внутрішніх бізнес-процесів. Більшість компаній орієнтовані на збільшення продажів і готові оперативно змінювати пов’язані з цим сервіси. Водночас трансформація внутрішніх бізнес-процесів не є пріоритетною, оскільки не дає швидкої й очевидної вигоди. Такий підхід істотно сповільнює перехід бізнесу до технологічного майбутнього.

“Як швидко цифрова культура компаній почне переважати в Україні, прогнозувати складно, але ми робимо все, щоб це відбулося швидше. Інвестуємо в технології, у навчання підприємців, взаємодіємо з державою, разом просуваючи цифрові інструменти для бізнесу. На прикладах наших клієнтів, які вже використовують торговельні майданчики для електронних закупівель і продажів та обмінюються документами онлайн, ми бачимо не лише значну економію їхніх ресурсів, а й появу нових, ефективних бізнес-моделей”, – говорить Оксана Ферчук, керівник торговельного майданчика Zakupki.Prom.ua.

Цифрова трансформація, як і будь-який новий процес, не може дати миттєвого ефекту. Але коли зроблено перший крок – кожний наступний дається легше. Освоївши діджитал-інструменти, оцінивши їхню зручність і ефективність, український бізнес не бажає повертатися до минулого досвіду. Імовірніше, навпаки: чим більше процесів оцифровано, тим вищою є внутрішня потреба діджиталізувати ті, що залишилися.

 

Про організатора:

 Бізнес-напрям компанії EVO: майданчики Zakupki.Prom.ua й Аукціони.Prom.ua, сервіс електронного документообігу Вчасно.

Zakupki.Prom.ua учасник системи публічних електронних закупівель ProZorro. На майданчику бізнес може працювати в кількох напрямах: як постачальник брати участь у державних і комерційних закупівлях і як замовник закуповувати товари й послуги для власних потреб.

Аукціони.Prom.ua – майданчик, акредитований у системі електронних державних торгів Prozorro.Продажі. Клієнти можуть купувати на майданчику активи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб України та НБУ (здебільшого вони розпродають активи неплатоспроможних банків), непрофільне майно держпідприємств, права оренди площ у держустанов. Також із майданчика можна брати участь в аукціонах із малої приватизації, оренди землі, торгах Укрзалізниці та продажу дозволів на використання надр. Комерційні компанії за допомогою Аукціони.Prom.ua можуть продавати своє майно.

Вчасно – онлайн-сервіс для обміну, підписання й зберігання будь-яких юридично значущих документів (угод, актів виконаних робіт, рахунків тощо). Працює з усіма видами ключів КЕП/ЕЦП (кваліфікованого електронного підпису) і послугою Mobile ID. Проект бізнес-напряму компанії EVO. Уже тепер на електронний документообіг лише через “Вчасно” перейшли 70 тисяч компаній України.