Чи можна виміряти стан репутації публічних осіб? Semantrum вдруге зібрав кращих піарників на PR-Talks

  • 26/11/2018

22 листопада 2018 року в Києві відбувся PR-TALKS#2, організований сервісом медіа-моніторингу і контент-аналізу Semantrum від компанії ЛІГА:ЗАКОН разом із освітнім простором mOre, Центром політичних рішень та агенцією Social Capital. Під час зустрічі у фаховій розмові з авторитетними PR-спеціалістами і політологами України та США обговорювалися питання щодо PR-супроводу публічних осіб у політиці й бізнесі.

Відкрив PR-TALKS#2 привітальним словом Президент ГК ЛІГА і засновник Semantrum Сергій Бондаренко. «Ми живемо у дивовижний час: багатомільйонна країна по краплині вичавлює із себе «совкового» раба, а натомість впускає справжні цінності цивілізованого світу, для якого репутаційний капітал – не порожній звук, а цінна річ. Маю надію, що сьогоднішній захід сприятиме просуванню процесу трансформації свідомості нації», – наголосив він.

Зі свого боку співзасновник Центру політичних рішень Віктор Березенко зосередив увагу присутніх на тому, що економіка й політика на початку XXI століття тісно сплелися між собою, що й зумовило ідею об’єднати на цьому заході два напрями діяльності: бізнес і політику.

PR-TALKS#2Загалом, програма зустрічі включала три панельні дискусії. Під час першої, зокрема, обговорювалися технології та інструменти політичних кампаній.

Розпочавши розвиватися на ринку товарів і послуг, маркетинговий підхід поступово «перебазувався» до некомерційної сфери, оскільки й тут, як виявилося, чимало процесів будуються на використанні ринкових підходів і механізмів. Вдале застосування прийомів маркетингу в політиці є передумовою досягнення популярності, перемоги на виборах, утримання міцних позицій на вершині політичного олімпу. Про це йшлося в доповіді Джейсона Джей Смарта, політтехнолога США, директора компанії The Office of Jason Jay Smart, LLC. Політичну позицію, за його словами, можливо прорахувати на основі величезної кількості даних, які задають стиль життя людини. Наприклад, технологія «мікротаргетинг» дає змогу ідентифікувати потенційних прихильників партії за допомогою створення індивідуальних портретів виборців, що включають дані про доходи, склад сім’ї, споживчі звички. Для цього використовуються не лише відкриті дані листування населення і виборчих комісій, а й платна інформація про платежі за кредитними картами, а також бази маркетингових кампаній. Ця технологія успішно працює в США.

Нині, на думку Джейсона Джей Смарта, щоб здобути перемогу, слід прагнути інновацій і наукового підходу, а не покладатися на емоції й почуття.

PR-TALKS#2 Ярослава Карибіна, керівник центру аналітики та контенту сервісу Semantrum від компанії ЛІГА:ЗАКОН, представила учасникам PR-TALKS#2 українську розробку – систему медіа-моніторингу та контент-аналізу Semantrum, що використовує технології Big Data та Machine Learning. У виступі акцент було зроблено на тому, що проста кількість публікацій як PR-метрика публічної особи не дає відповіді на ключове питання ефективності просування – оцінку охоплення (Reach), тому в системі Semantrum розроблено багаторівневий механізм оцінки кількості контактів для різних типів ЗМІ. Ярослава Карибіна на реальних кейсах з використанням аналізу медіа-присутності потенційних кандидатів у президенти продемонструвала, як використання різних метрик змінює позиції кандидатів у медіа-рейтингах. Крім того, вона показала, як використання технік медіа-аналізу дає можливість виявити джинсу, популярні й непопулярні інформаційні сигнали та інформатаки, лояльність до кандидатів тих чи тих медіа-холдингів, журналістів, експертів і лідерів суспільної думки.

Другу ж панельну дискусію заходу було присвячено темі «Репутаційні кризи та методи боротьби з ними». Несподіваною й цікавою виявилася доповідь Ореста Вачкова, засновника та директора FreshPR. У ній він розкрив власний погляд на кризу в особистому PR і зосередив увагу присутніх на типових помилках під час боротьби з кризовою ситуацією. «У антикризовій діяльності, як у найстарішому напрямі PR-діяльності, вже давно чітко сформовано свої правила й алгоритми дій, проте сьогодні я суперечитиму їм – розповім, чому саме вони не працюють», – заінтригував публіку на початку виступу Орест Вачков.

PR-TALKS#2 На думку спікера, антикризова діяльність – це насамперед уміння змінюватися. «Кризи з року в рік змінюються, тому і ми повинні вміти підлаштовуватися, щоб стати дієвим інструментом для їх подолання», – пояснив доповідач і порадив присутнім використовувати індивідуальний підхід у кожному конкретному випадку. «Криза – живий організм. Отже, міркуйте більше «серцем», ніж схемами, і шукайте мотив – кому це вигідно», – підсумував свій виступ Орест Вачков.

Під час третьої панельної дискусії обговорювалися питання особливостей комунікації з клієнтами, просування в умовах нестабільності й інформаційних ризиків.

Дар’я Лещенко, СЕО і партнер компанії SupportYourApp, поділилася з піарниками власними висновками щодо роботи з емоційно складними клієнтами. На її думку, відповідну роботу слід будувати, враховуючи насамперед такі принципи: турбота про клієнта, гнучкість і людяність.

PR-TALKS#2 Філіп Гріффін, політичний експерт (США), у межах своєї доповіді щодо просування кандидата в умовах політичної нестабільності висловив власну думку з приводу виборів в Україні: «Ми всі вважаємо, що перевага у Порошенко. Він чинний Президент, у нього є ресурс. Хто його головний конкурент? Порошенко спробує представити інших кандидатів фактично неприйнятними, тобто він конкуруватиме з хаосом. Він скаже: «Так, можливо, я не кращий. Але якщо Ви дозволите виграти кому-небудь іншому, повірте мені, ситуація в країні погіршає”. Причому інший кандидат, можливо, навіть буде краще підготовлений. Але ж Порошенко не конкурує з іншою особою. Його суперник – хаос і страх. Що скаже виборець? “Мені не дуже подобається ця людина, але інші ще гірші». Нам подобається міркувати про політику як про імпульс. Але насправді політика – це про страх, а не про любов», – підсумував сказане політичний експерт.

Загалом, зустріч вийшла цікавою і змістовною. PR-TALKS#2 зібрав понад сто учасників – піарників політичних організацій і бізнесу. Попереду – PR-TALKS#3 із не менш актуальною тематикою та цікавими хедлайнерами.

***

Semantrum – це онлайн-система медіа-моніторингу та контент-аналізу різних типів ЗМІ українською, російською, англійською, китайською та іншими мовами. Містить інформацію з понад 14000 web-джерел, 50 теле- й радіоканалів, 400 друкованих ЗМІ та основних соціальних мереж. Використовує технології Big Data та Machine Learning, за допомогою яких величезні масиви даних структуруються за різними критеріями в режимі реального часу, у кожному повідомленні автоматично виділяються об’єкти (бренди, компанії, персони тощо) і зв’язки між ними, визначається тональність згадування об’єкта моніторингу тощо. Опрацьовані дані візуалізуються у вигляді діаграм, інтерактивної інфографіки, дашбордів. Автоматично формуються звіти в різних форматах, а також e-mail-розсилки.